heeft even geduurd ; hier dan het laatse verslag - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Tom Ruyter - WaarBenJij.nu heeft even geduurd ; hier dan het laatse verslag - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Tom Ruyter - WaarBenJij.nu

heeft even geduurd ; hier dan het laatse verslag

Door: tominflorida

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 September 2011 | Nederland, Meppel

Beste volgers,
zoals jullie gemerkt hebben heb ik de laatste dagen geen weblogverslag gemaakt. Dat kwam doordat ik in Miami mijn Ipad in de lobby heb laten liggen. Die is toen gestolen.
Hier volgt de drie laatste dagen van de reis.
vanuit fort Myers naar Miami gereisd via de bekende Everglades ( moerassen) van Florida die jullie wel kennen. Die reis duurde wel 4 uur!! De Everglades staan bekend om hun powerboten met een schroef achterop. Daardoor kunnen ze door de moerassen varen zonder dat ze vast komen te zitten in de planten die overal groeien. En wat is dat een mooi gebied, lijkt op Giethoorn maar dan met veel planten die ook onder water groeien. PAS OP........er zitten wel veel groene beesten met scherpe tanden.( krokodillen)
Toen zijn we daarna doorgereden naar Miami South Beach.Daar kwamen we om 6 uur s'avonds aan. Toen zijn we maar een pizza gaan eten op de winkelstraat van Miami.

De volgende dag ben ik aangifte gaan doen bij de politie in verband met mijn gestolen ipad.
overdag hebben we Miami verkend. In de kunstwijk geweest. Dat is de jaren 50 stijl. Art Deco stijl. Is heel apart. s'avonds op Ocean Drive gegeten. Dat is de straat waar je s'avonds met je auto gezien moet worden want daar reden de duurste auto's + limo's rond!!!


De volgende dag zijn we om 9 uur naar het Kennedy Space Center gereden. Daar kwamen we pas om half 2 aan. We hebben het hele Space Center bekeken.
En wat is dat groot. En dan bedoel ik groot. Groter dan de Amerikaanse stijl die jullie gewend zijn. MEGA-GROTE raketten waarvan er 1 ook naar de maan is geweest. En de spaceshuttle . In een hal kon je meebeleven; 42 man tegelijk ervaren hoe het voelt om een lancering van de spaceshuttle mee te maken. Daarna zijn wij naar Cocoa Beach gereden.
Toen we daar aankwamen kwam er weer een MEGA REGENBUI van 10 minuten.
toen was het weer droog en weer 25 graden.

De laatste dag!!!
we zijn om half 9 opgestaan. In een restaurant zijn we toen gaan eten en toen kwamen we 2 US Navy soldaten tegen.We mochten samen met hun op de foto. Ik mocht zelfs de pet van één van hun op.
Toen zijn we naar het vliegveld Orlando Sanford gereden. We moesten er al om kwart voor één zijn en we vlogen pas om 5 uur. Het vliegtuig had vertraging.
Wij vlogen in 30 minuten naar Miami. Daar moesten we wachten.
Om 8 uur s'avonds vlogen we naar Nederland. Het was gelukkig maar 8 uur en 5 minuten vliegen. Dus wij kwamen om 10.05 uur ( nederlandse tijd ) aan op de Polderbaan. Dan is het altijd een kwartier taxiën naar de gate. naar goed en wel de koffer gepakt te hebben reed mijn vader om half 12 terug naar huis. Ik ben nu weer thuis. Ik vond de reis geweldig mooi zeker om elke ochtend jullie verhaaltjes te lezen dat jullie jaloers op mij waren. één troost ik heb voor 5 van jullie nog een cadeau meegenomen uit Amerika.
Dit was het dan.
Er komt alleen nog 1 foto-blog als dat lukt.

groetjes Tom.


  • 27 September 2011 - 16:32

    Elsbeth:

    Hey Tom
    Ik vond het heel erg leuk om jou te kunnen volgen en straks als ik de foto's erbij zie kan ik er pas echt een goed beeld bij vormen.
    Wel jammer van je Ipad maar gelukkig ben je zelf goed thuis gekomen.

    groetjes Elsbeth

  • 27 September 2011 - 16:35

    Yolanda De Boer:

    Heej Tom,

    Ik heb erg genoten van je verhalen!
    Ik ben blij dat je het zo leuk hebt gehad.
    Jammer van je Ipad..

    Groetjes Yolanda

  • 27 September 2011 - 16:55

    Tine:

    Hoi Tom,

    Mooi om toch nog het vervolg van je trip te lezen. Balen van die Ipad, maar ja, van die powerboat afvallen was erger geweest.
    Deze reis zul je je nog lang kunnen herinneren. Telkens als je iets ziet of hoort over Floria kun je zeggen, ja dat weet ik, dat heb ik ook gezien.
    Nu lekker weer thuis, met nog mooi weer ook.
    Groetjes,
    Tine

  • 27 September 2011 - 16:56

    Madeleine:

    Hey Tom!
    Jammer dat dit je laatste reisverhaal is.
    Vervelend dat je je ipad kwijt bent.
    Hopelijk heb je ondanks dat, toch nog leuke dagen gehad. Het klinkt wel geslaagd als ik het zo allemaal lees en heb gelezen :D.
    Gelukkig kom je met mooi weer thuis.
    Groetjes Madeleine

  • 27 September 2011 - 17:16

    Jos:

    Hey Tom, welkom terug. Zo te horen heb jij een fantastische reis gehad. Misschien een Ipad armer, maar wel veel ervaringen rijker en dat neemt niemand je weer af. Grtz, Jos

  • 27 September 2011 - 17:20

    Jeanette:

    Bedankt voor je reisverslagen Tom, we hebben met plezier je verslagen gelezen hoor. Je hebt een prachtige reis gehad, daar kan je nog lang van nagenieten.

  • 27 September 2011 - 17:44

    Ina:

    Hoi Tom,
    Wat een verhalen zeg. Echt leuk om alles te lezen. Volgens mij heb jij alle high-lights gezien. Inderdaad jaloers dat ben ik zeker. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. En de foto's; daar ga ik zo even voor zitten...

  • 27 September 2011 - 18:37

    Margret Ruijter:

    Hoi Tom,
    Ik heb genoten van je verhalen over Florida. Ben er zelf nooit geweest maar het moet zeker de moeite waard zijn als ik jou zo hoor. Ik kijk uit naar de foto's. Wel jammer van je Ipad; ze zijn erg geliefd merk je zo.
    Gelukkig hebben wij ook even een sub-tropisch klimaat en misschien maakt dit lekker weer de overgang voor jou minder groot.
    Groetjes van Margret

  • 27 September 2011 - 19:06

    Wilma:

    Hoi Tom,

    Welkom thuis. Jammer hé dat het zo snel gaat. Je hebt wel veel meegemaakt zeg in die 10 dagen. Ik vond het erg leuk om allemaaal te lezen. Nu lekker nagenieten....

  • 27 September 2011 - 19:55

    Jan En Vera:

    Nou Tom, mooi dat je er weer bent jongen en nog mooi wat beleeft de laatste dagen,lazen we. Gelukkig hadden de krokodillen geen zin in je.
    Wat zonde van je Ipad...wat vervelend toch dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven,bàh!
    Maat jij bent weer thuis en dat is het belangrijkste!

  • 27 September 2011 - 20:26

    Lian De Boer:

    hoi tom

    ik heb vanavond al je vakantie verhalen gelezen, jeetje wat heb jij veel gezien en meegemaakt in 10 dagen. En wat leuk dat je kamer genoot ook tom heet, en dat het zo leuk klikte tussen jullie.Ik moet nog even je foto's bewonderen is vast allemaal om jaloers op te worden.
    nou fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad .

    groetjes lian

  • 27 September 2011 - 21:43

    Agnes:

    ha tom,
    wat een belevenis zo'n reis, je hebt heel wat gezien en beleeft.
    prachtig hoor ,nu weer terug in meppel heel wat anders als florida
    ik ben ook benieuwd naar je foto's

    groetjes agnes

  • 28 September 2011 - 08:04

    Gijs Sweep:

    Nou Tom, ik heb je gevolgd op je reis, super gaaf lijkt me, jij hebt een fantastische tijd gehad in Amerika. Mooie verhalen. Groet Gijs

  • 28 September 2011 - 08:53

    Jessica:

    Hoi Tom,

    Wat heb jij een mooie reis gemaakt en zo leuk om alles te kunnen volgen.
    Goed om te horen dat je weer in Nederland bent.
    Ik zie je volgende week woensdag!
    Groetjes.

  • 28 September 2011 - 12:56

    Betsy Schilders:

    Hi Thomas,
    Bedankt dat ook wij jouw blog mochten volgen! En onze Tom wil volgend jaar wel weer met je op reis!

  • 28 September 2011 - 21:23

    Suzanne:

    He Tom!
    Wat balen zeg van die iPad. Goed dat je aangifte hebt gedaan, hopelijk krijg je hem nog terug van de verzekering. Ik hoop niet dat daar al je fotos op stonden, maar zo te lezen niet!
    Hebben jullie ook gevaren op de Everglades? Bizar om te zien lijkt me dat!
    Wat voor autos heb je gezien in Miami? Ook vette motorbikes?
    En die space shuttle, was dat net als en achtbaan?
    Nogmaals wat ben ik jaloers op jullie ervaringen! ontzettend cool.
    Ik ben erg benieuwd naar de fotos want zoals ik al van mijn ouders hoorde, heeft Tom alleen maar fotos van loopings en dolfijen in seaworld gemaakt! (waarschijnlijk kon hij niet meer fotos maken omdat hij de hele tijd een luchtbed in zijn hand had ;) ) Daarom alleen al ben ik heel blij dat jij al die verslagen hebt gepost en een speciaal stukje over tom hebt gepost!
    Blij dat jullie weer heelhuids terugzijn, hartstikke bedankt voor het oppassen op tom en wie weet tot ziens! kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Meppel

Tom gaat naar Florida

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

heeft even geduurd ; hier dan het laatse verslag

23 September 2011

Sunibel eiland

21 September 2011

De reis naar fort myers

20 September 2011

Busch garden in tampa

19 September 2011

Reisdag naar het strand
Tom

Actief sinds 20 Maart 2011
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 12779

Voorgaande reizen:

17 Februari 2020 - 26 Februari 2020

10 Dagen naar Florida

11 Maart 2014 - 01 April 2013

australie

16 September 2011 - 27 September 2011

Tom gaat naar Florida

Landen bezocht: